Piirin syyskokous 2023

Kutsu

EKL:n Pohjanmaan piirin sääntömääräinen syyskokous pidetään keskiviikkona 22.11.2023. Piirin perustamisen 50-vuotisjuhla ja kokouspaikka on Kaskisten työväentalo, Kirkkokatu 33, 64260 Kaskinen.

Piirin 50-vuotisjuhla

Juhlaa vietettiin ennen syykokousta.
Alkutervehdyksen ja avauksen suoritti piirin puheenjohtaja Anja Heinänen. Kaskisten eläkkeensaajien lauluryhmä esiintyi. Kaupungin tervehdyksen toi Kaskisten kaupunginjohtaja Markku Lumio. Runoesitys Irene Hänninen. Kaskisten seurakunnan tervehdyksen toi kirkkoherra Pirjo Lyytinen. EKL:n Pohjanmaan piirin 50-vuotishistoriikin esitteli sihteeri Niilo Hamari.
Juhlan ohjelman jälkeen oli vuorossa liiton ansiomerkkien luovutus: Tunnustusmitali Heikki Järviluomalle, kultainen ansiomerkki Toive Tynjälälle. Hopeiset ansiomerkit luovutettiin viidelle piirin toiminnassa aktiiville toimijalle: Raimo Nevanen, Elise Laitila, Pirkko Hakoneva, Tuula Mäkelä ja Ritva-Leena Heikkinen. Nevanen ja Laitila olivat estyneenä osallistumasta juhlaan, heille ansiomerkki luovutetaan myöhemmin. Juhlan päätteeksi luovutettiin kunniakirja vuosia täyttäville yhdistyksien puheenjohtajille, piirihallituksen jäsenille sekä liiton kunniajäsenelle. Sisko Saranpää (80), Aaro Sankala (80), Eila Pohjanvesi (75), Simo Rönkkö (75), Aarne Helala (75) ja Tuula Katajamäki (70). Estyneinä juhlaan olivat: Rönkkö, Helala ja Katajamäki.

Piirikokous

Kokouksen päätöksiä:
Piirikokouksessa yhdistyksiltä piirille perittävä jäsenmaksu vuonna 2024 on esityksen mukaisesti 0,75 € (75 snt).

Kokouksessa hyväksyttiin esitysten mukaisesti talousarvi, toimintasuunnitelma ja toimintakalenteri vuodelle 2024

Piirihallitukseen valitut varsinaiset - ja varajäsenet vuodelle 2024 ovat alla luetteloituna.

Varsinaiset jäsenet                                      Varajäsenet

Rauno Kivimäki, Ilmajoen Es.                 Reijo Pukkila, Ilmajoen Es.

Tuula Mäkelä, Jalasjärven Es.                  Erkki Kuusinen, Jalasjärven Es.

Aimo Huopana, Järviseudun Es.            Lauri Viitala, Järviseudun Es.

Ritva Oksanen, Kaskisten Es.                 Tuulikki Leppäniemi, Kaskisten Es.

Pirkko Hakoneva, Kauhajoen Es.          uleva varapuh.joht. Kauhajoen Es.

Pentti Männistö, Kokkolan Es.               Jorma Leppäkari, Kokkolan Es.

Sinikka Harjunpää, Kurikan Es.             Ulla Lehtonen, Kurikan Es.

Tuleva puh.joht. Kauhavan Es.               Ritva-Leena Heikkinen, Lapuan Es.

Tuleva puh.joht. Pietarsaaren Es.         Unto Mäntynen, Pietarsaaren Es.

Mirja Ankkuri, Seinäjoen Es.                    Mirjami Niskakangas, Seinäjoen Es.

Liisa Sirén, Vaasan Es.                                   Heikki Keränen, Vaasan Es.

Tuleva puh.joht., Ähtärin Es.                     Yhdistyksen valitsema hlö. , Ähtärin Es.